BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, May 25, 2009

HARI GURU PASTI & KONVO NEGERI SELANGOR

Seperti biasa bulan Mei datang dan pergi, dan kini Mei sudah hampir ke penghujungnya. Kami guru-guru PASTI Kawasan Puchong juga tidak ketinggalan dengan aktiviti yang padat.

23 Mei merupakan Hari Guru PASTI Negeri Selangor dan Hari Konvokesyen Guru PASTI bagi tahun 2009. Majlis pada kali ini bertempat di Dewan Perpustakaan Negeri di Shah Alam. Buat julung kalinya guru-guru yang akan dikonvo diwajibkan mengambil peperiksaan terlebih dahulu, bukan senang rupanya..:-)

Berikut adalah suasana pada hari tersebut:-


Ketua Muslimat dan Setiausaha DMPNS turut bersama meraikan Hari Guru PASTI negeri Selangor.

Guru Pasti Kawasan Puchong yang dikonvokan pada tahun ini, 2 orang dari Pasti As-Syifaa dan 2 orang lagi dari Pasti An Nur

Terpaksa mengambil peperiksaan sebelum dikonvokan

Sebahagian dari guru PASTI negeri Selangor yang dikonvo pada tahun ini

Wednesday, May 20, 2009

Hari Guru PASTI bersama PEMUDA

Pada 17 Mei 2009 (Ahad) PEMUDA dan PASTI Kawasan Puchong telah bersama meraikan Hari Guru dan bekas PEMUDA bertempat di Teratak Hijjaz Bangi. Saya mewakili MGP Kawasan Puchong mengucapkan berbanyak terima kasih kepada Pasti Kawasan dan Pemuda kerana bersama meraikan kami guru-guru PASTI di Kawasan Puchong.

Berikut adalah antara gmabar-gambar yang sempat saya rakamkan.


Pendaftaran di Teratak Hijaz

Antara guru-guru yang hadir

Guru turut diberi penghargaan

Ketua MGP menyampaikan cenderahati kepada Pengerusi PASTI Kawasan

Pasti Kawasan Puchong telah menerima anugerah PASTI pengurusan terbaik seluruh negeri Selangor buat kali ke dua.

Sehari sebelumnya iaitu pada 16 Mei 2009 sabtu bertempat di Pasti As-Syifaa Majlis Hari Guru peringkat MGPK Puchong telah diadakan. Selain jamuan makan kami juga telah mengadakan persembahan guru-guru, di mana setiap Pasti telah mengadakan persembahan yang cukup hebat. Antaranya nasyid, berbalas pantun, sajak, dikir barat dan lagu-lagu lama seperti larut malam yang telah diubah suai dan juga lagu doremi. kesimpulannya.. BEST..!! :-)







JASAMU DIKENANG... KEMESRAAN SENTIASA DI INGATAN..

Monday, May 18, 2009

Program SMILE dan Bengkel RPT

Pada 1 Mei 2009 MGPK Puchong dengan kerjasama cikgu Syed telah mengadakan satu program yang diberi nama SMILE. Ianya amat menarik dan merupakan satu penambah baikan dalam pengajaran dan pembelajaran di PASTI.

Sebelum itu, sebelah paginya kami telah menjemput ustazah Salimah Sain dalam sesi usrah bersama MGP. Banyak cetusan idea dan ilmu dapat kami garapkan dalam usrah tersebut.

Pada 10 Mei 2009 pula MGPK Puchong telah mengadakan satu bengkel RPT (Rancangan Perhimpunan Tahunan) seperti yang diminta oleh MGP Negeri.