BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, December 23, 2009

Selamat Datang Ke Ladies Night..


Sedar atau tidak, tahun 2009 bakal melabuhkan tirainya, tahun 2010 bakal menjelma. Kebiasaannya, tahun baru disambut oleh generasi muda dengan program hiburan yang melampau dan melalaikan serta pelbagai program lagi yang tidak berlandaskan syariat. Berhibur tiada salahnya, kerana hiburan itu indah jika apabila salah memilihnya membuat kita jadi bersalah. Justeru, Nisa’ Puchong dengan kerjasama Penggerak Belia MPSJ mengambil inisiatif dengan menganjurkan program Ladies Night dengan harapan agar dapat membantu masyarakat khususnya para wanita dan remaja dalam menyediakan satu alternatif hiburan yang menepati syariat. Selain itu juga, program Ladies Night dianjurkan adalah bertujuan untuk melahirkan wanita yang berketerampilan, berkeyakinan serta bersahsiah tinggi.

  
Diharap, dengan adanya sokongan dan kerjasama daripada pelbagai pihak sama ada daripada agensi kerajaan, swasta mahupun orang perseorangan program Ladies Night ini dapat mencapai matlamat demi melahirkan masyarakat khasnya wanita yang berdaya saing, berpersonaliti, bersahsiah tinggi (menepati syariat) mengamalkan gaya hidup sihat dari aspek mental dan fizikal serta seimbang bagi mewujudkan sebuah negara Malaysia yang Cemerlang, Gemilang dan Terbilang menjelang tahun 2020.

OBJEKTIF
1.      Mengadakan alternatif  hiburan yang berlandaskan syariat; eksklusif untuk wanita & remaja perempuan
2.  Merapati golongan wanita & remaja perempuan setempat dalam usaha untuk menyampaikan mesej dakwah Islamiyah secara santai.
      3.  Menyediakan satu ruang untuk Nisa’, Penggerak Belia MPSJ & masyarakat setempat khususnya kaum wanita bekerjasama dan merapatkan ukhwah dan mengikat silaturrahim.

Makluman Program adalah seperti berikut:

ANJURAN
Nisa’ Puchong dengan kerjasama Penggerak Belia MPSJ
 
TARIKH PROGRAM
31 Disember 2009 / 14 Muharram 1431H (Khamis)
  
TEMPAT
Dewan MPSJ Puchong Indah
 
ACARA YANG DIPERTANDINGKAN
1)      Karaoke – lagu ketuhanan
a)                 Solo
b)                 Duet- ibu dan anak                            
c)                 Kumpulan ( maksimum 5 orang)
  
PERSEMBAHAN
      1) Busana Muslimah

SEMUA DIJEMPUT HADIR...  BERSAMA MERAIKAN HIBURAN ALTERNATIF BERSAMA NISA' PUCHONG.. JUMPA DI SANAAA.. INSYAALLAH..